Publicitat
Monogràfics · 9 d'Octubre de 2020. 13:05h.

BNEW es posiciona com a motor de la nova economia i la recuperació

Barcelona New Economy Week, esdeveniment híbrid i 100% professional organitzat pel Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB), ha clausurat avui amb èxit la seva primera edició a la ciutat comtal, que ha estat la seu mundial de la nova economia amb l’objectiu d’impulsar la recuperació econòmica global amb enfocament en cinc sectors econòmics clau: logística, inmobiliari, indústria digital, e-commerce i zones econòmiques. Durant quatre jornades, a l’esdeveniment hi ha participat 10.861 assistents de 111 països, el 90,84% dels quals han participat online.

BNEW tanca un esdeveniment disruptiu i totalment tecnològic, únic en la seva producció, per la plataforma tecnològica que ha permès que les 160 hores de contingut poguessin ser seguides per assistents d’arreu del món que, a més, han pogut connectar entre sí per a generar nous negocis. I únic en el seu plantejament, perquè és un esdeveniment que es va concebre específicament per a impulsar la recuperació econòmica i donar solucions al context social actual.

Pere Navarro, delegat especial de l’Estat al Consorci de la Zona Franca de Barcelona, ha confirmat que hi haurà una nova edició de BNEW l’any vinent i s’ha mostrat “molt satisfet perquè BNEW ha estat un esdeveniment enormement útil en aquests moments de dificultats, impulsant la reactivació econòmica a nivell global i creant oportunitats de negoci arreu del món. La Barcelona New Economy Week ha posicionat la ciutat comtal com la capital de la nova economia i ha mostrat el lideratge de la ciutat, així com l’ampli teixit industrial amb el que compta en aquest sentit”.

Felip VI i Pedro Sánchez presideixen l’entrega de premis a la Millor Innovació
Durant la darrera jornada de BNEW han estat presents el rei Felip VI i el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, els quals han presidit l’entrega dels premis a la Millor Innovació en cada un dels sectors empresarials representats a l’esdeveniment, com a mostra de suport al valor de la col·laboració público-privada per a la recuperació econòmica.

Entre les 52 start-up nacionals i estrangeres participants, els projectes emprenedors guardonats han estat Exum (e-commerce), aplicació per a professionals de la restauració i l’alimentació que els permet gestionar comandes per als seus negocis de manera sezilla; Vottun (logística), plataforma de blockchain per a prevenir el frau i optimitzar processos de dades; Rimbo Rent (inmobiliari), que promou el lloguer sense dipòsit i amb major confiança per als propietaris; E4-3D Engineering (indústria digital), arxius de disseny digital sota llicència per a recanvis automotrius; i Oimo Bioplastics (Zones econòmiques), desenvolupament de nous materials per a packaging, capaços de dissoldre’s a l’aigua sense deixar microplàstics. El jurat per a la deliberació dels premis ha estat format pel Consorci de la Zona Franca de Barcelona, l’Ajuntament de Barcelona i La Salle Technova.

32355-rei1.jpg

Un format híbrid, innovador i exitós
El format híbrid del BNEW ha garantit que un 31% dels participants fossin internacionals, pertanyents a 111 països diferents -38 d’Europa, 24 d’Amèrica, 25 d’Àfrica, 29, d’Àsia i 5 d’Oceania. Un esdeveniment totalment disruptiu en el que tot ha succeït en tres edificis emblemàtics de Barcelona (Estació de França, Movistar Centre i Casa SEAT), però amb continguts que s’han pogut seguir online, en directe o en diferit, a través d’una potent plataforma tecnològica amb sis canals, un per a cada sector més les activitats gastronòmiques i culturals de la ciutat. A través de la mateixa plataforma, s’ha facilitat la creació de negocis, mitjançant networking 100% virtual utilitzant intel·ligència artificial. Per a connectar de manera directa la oferta amb la demanda, s’han creuat les dades de tots els participants, generant així 133.694 suggeriments de contactes. Els participants han pogut compartir les seves agendes i s’han celebrat 23.271 reunions virtuals a través de la plataforma. Alhora, las 128 empreses participants al BVillage han rebut 6.582 sol·licituds d’informació per part dels assistents a l’esdeveniment.

Blanca Sorigué, directora general del Consorci de la Zona Franca de Barcelona i del BNEW, ha afirmat que “BNEW ha superat tots els objectius que ens vam fixar quan el vam crear, posant en contacte a professionals del sector de la logística, l’eCommerce, el real estate, les zones econòmiques i la indústria digital d’arreu del món, oferint-los continguts de qualitat i la possibilitat de generar networking. Després d’aquesta exitosa edició, en uns dies ens posarem ja a treballar en la següent edició, que tindrà lloc l’any 2021 també a Barcelona”.

BNEW ha comptat amb un programa de debats i panells àgils i dinàmics amb 389 speakers de primer nivell com Hamid Mandouh, Senior Counsel King & Spalding LLP; Mats Granryd, director general de la GSMA, organitzadora del Mobile World Congress; James Zhan, Director Sènior d’Inversions i Innovació de la Conferència de les Nacions Unides sobre Comerç i Desenvolupament (UNCTAD); Kristien Nuyts, Country Customer Fulfilment Manager Spain d’Ikea; Rosalia O’Donnel Baeza, CEO de Telefònica Educació Digital; Alfonso Ayuso, Subdirector General del Banc Sabadell; i Martín Gustavo Ibarra, Vicepresident de l’Organització Mundial de Zones Franques (WFZO). BNEW ha connectat també amb les emocions que es viuen als negocis a través de la participació dels inspirational speakers, les ponències dels quals van estar enfocades en aconseguir el màxim rendiment, tant personal com dels equips.

Estreta col·laboració público-privada
Per a la organització del BNEW s’han invertit dos milions d’euros. Tanmateix, l’esdeveniment ha comptat amb una estreta col·laboració público-privada amb la participació de 37 empreses patrocinadores i més de 50 acords amb clústers sectorials a escala global, gràcies a la qual aquesta primera edició ja ha estat sostenible econòmicament. Alhora, en la celebració i organització s’han generat 140 llocs de treball directes i 550 més de manera indirecta.

A més, a l’Innovation Hub i BVillage, 52 start-up nacionals i estrangeres i 128 corporacions amb un alt component d’innovació han compartit idees per al desenvolupament de nous projectes.

Publicitat
Publicitat

0 Comentaris

Publicitat