Publicitat
Monogràfics · 13 de Febrer de 2018. 18:27h.

Innovador Mètode CREA que ens ensenya com connectar amb la nostra intuïció i el poder del lideratge intuïtiu

A la esquerra Alexia de la Morena i a la dreta Lorena Rienzi

 

Una història personal, origen del llibre

Arran d'una experiència personal, en la qual la seva mare i directiva d'una multinacional va ser diagnosticada amb 63 anys de càncer cerebral, Lorena Rienzi va començar una investigació per entendre com una persona pot emmalaltir de forma terminal tan sobtadament. El que en el seu moment va ser una recerca incessant de respostes es va convertir de sobte en un llibre amb base neurocientífica, vinculant emoció i intuïció i les conseqüències de l'estrès dels directius en les seves malalties físiques. D'aquí va sorgir l'obra "Lideratge Intuïtiu" (sb Editorial) al costat del seu coautora Alexia de la Bruna, en la qual es parteix de la base científica del lideratge intuïtiu i com aquest apel·la als recursos propis interns, gràcies a la neurobiologia de la emoció.

En aquest sentit, Rienzi ha assenyalat que "Molts directius i professionals procrastinan la seva salut, la seva família, el seu oci i benestar. Al final, les persones vivim com si fos per a tota la vida quan no és així ". I va afegir: "Ens eduquen per produir. No ens eduquen per sentir. La majoria de la gent pregunta què fas? A què et dediques? i menys com estàs? i encara encara menys com et sents? perquè l'altre no sap què dir ". Per això, aconsella que cal posar el que ens importa per davant, en les nostres prioritats. La primera connexió és amb nosaltres per després connectar amb els altres.

lorena3.jpg

La intuïció i el lideratge

El 58% de les decisions estratègiques s'adopten per intuïció, segons l'estudi Gut & gigabytes de PwC. Per això, en opinió de les autores, la intuïció i l'emoció ofereixen resultats de negoci i de persones extraordinaris.

La proposta del llibre és ajudar els líders i els que estiguin interessats en el autolideratge a desenvolupar una cultura i entorns de benestar i felicitat, posant en el centre a les persones que formen part de les empreses i dels seus clients.

Segons Alexia de la Bruna "El llibre recull petits trucs que podem aplicar dia a dia i d'acord amb aquest lideratge intuïtiu, com cooperar millor amb els equips, i treballar també les acte-creences i limitacions. Ens auto-enganyem constantment en aquesta bogeria de món en què vivim i amb poques dades ens vam crear una història. Vivim en un entorn d'incertesa que també vivien els primitius, no és una cosa d'ara ".

El llibre conté més de 20 neuro-tips fàcils d'aplicar per potenciar l'auto-lideratge i el lideratge intuïtiu i els testimonis d'empresaris, com ara el cuiner internacional de la marca Espanya, Ferran Adrià, del conegut restaurant "El Bulli", Nelson Mandela amb les declaracions pòstumes a través del llegat intel·lectual de la seva família amb Ndaba Mandela, i alts directius de més de 20 empreses multinacionals i nacionals.

Entre altres opinions també es troben les experiències dels millors experts d'escoles de negocis i universitats, com ara IE Business School, IESE, l'Escola de Negocis de Ciències Econòmiques i Empresarials Catòlica-Lisbon Business School i la Universitat Carnegie Mellon (EE. UU .). Tots ells comparteixen en el llibre com aquesta intuïció els ha permès aconseguir grans resultats tant en els seus equips com en els seus negocis.

lorena4.jpg

El model CREA

Entre els temes que aborda el llibre es troba l'innovador mètode CREA que ens ensenya com connectar amb la nostra intuïció i com educar i desenvolupar habilitats i competències que necessitem.

Inspirat en el model del conegut professor Richard Boyatzis, el mètode CREA de neurolideratge respon als valors de Compassió, Esperança, Ressonància, i Atenció Plena. Cada valor desenvolupa unes competències emocionals que impulsen la nostra intel·ligència intuïtiva i ens permeten crear entorns de benestar personal i professional, millorant la nostra eficiència i felicitat quotidiana.

Biografies

D'origen argentí però establerta al nostre país, Lorena Rienzi, coach de líders enginyera, economista i directiva, ha exercit posicions consolidades de lideratge en màrqueting i negocis en empreses de prestigi com L'Oreal i Revlon. Des de fa 10 anys dirigeix ??Overlap Barcelona. En 2016 ha estat nomenada Ambaixadora Social de Neurochange Lab! un projecte social basat en la proposta de Lideratge Intuïtiu que fomenta l'educació emocional en els que lideren com a base del canvi per millorar la salut i el benestar Neurochange Lab! destina el 30% de tot el recaptat a Projectes d'Investigació Neurocientífica i a l'educació emocional gratuïta a líders sense recursos com ara metges, mestres, i emprenedors amb problemes de salut.

Alexia de la Bruna és neuropsicòloga i Doctora en Neurociències Aplicades PhD Universitat Complutense de Madrid; EXMBA per l'Institut d'Empresa 2011. És assessora en Direcció Estratègica a grans marques multinacionals per assolir nous reptes. Col·labora amb equips multidisciplinars en Neurociència i combina la tasca docent en escoles de negoci i universitats a Espanya, Itàlia, EUA i Llatinoamèrica

Publicitat

0 Comentaris

Publicitat