Telefónica Empresas i l'empresa iUrban, startup participada per Wayra, han desenvolupat una solució que permet als hotels digitalitzar tot el paper dels seus establiments, evitant així el contacte entre empleats i clients.
Aquest nou servei es pot utilitzar des de qualsevol dispositiu mòbil, com una Tablet o Smartphone, i és tan senzilla com escanejar un codi QR, triar el producte que es vol consumir i després veure en l'aplicació, que no cal descarregar, el temps que falta perquè ens arribi. El sistema també compta amb un dashboard de gestió online que permetrà als administradors saber la quantitat de comandes que hi ha, gestionar-los i un altre tipus de dades com quant s'ha trigat a completar el servei i saber el feedback dels clients.
Un servei que ha començat a utilitzar la cadena hotelera Silken en el global dels 25 hotels que té a: Andalusia, Aragó, Astúries, Cantàbria, Castella i Lleó, Catalunya, Comunitat de Madrid, Comunitat de València, Illes Canàries, País Basc i Navarra.
Per Estimat Jiménez, director de RRHH, Qualitat i Comunicació de Hoteles Silken, "aquesta mesura, que compleix amb la normativa de BOE 399 per a la digitalització de documents, suposa un pas més en el nostre lideratge i compromís per preservar la salut dels nostres empleats, clients i proveïdors en un context tan difícil com l'actual. Aquesta tecnologia, que s'ha instal·lat a tots els nostres hotels en menys d'1 mes, prevé el contagi eludint el contacte i mantenint la distància de seguretat, i per tant es suma a altres mesures ja implantades en la nostra Companyia com el desenvolupament de protocols interns per la neteja i desinfecció, el distanciament social, la protecció social, la protecció individual, la vigilància de la salut i la formació dels nostres empleats, dins del nostre programa SILKEN GLOBAL SAFE SITE ".
Per Agustín Cárdenas, director de transformació d'empreses de Telefónica, "l'objectiu principal d'aquesta solució és la d'ajudar a les empreses a tornar a posar-se en marxa sota les directrius d'aquesta nova situació que ens ha portat la pandèmia. Però aquesta solució no és només per a aquest període de temps, està pensada per a quedar-se, ja que pot ajudar els establiments i comerços de diversa índole a beneficiar-se de la digitalització dels seus negocis a l'incloure funcionalitats que els permeten saber, per exemple, quin tipus de client els visita i quins són els serveis que més els agraden per així poder atendre'ls millor i més ràpidament ".
Segons Andrés Martínez, CEO de iUrban, "encara que la tecnologia de l'QR és molt antiga, gràcies a l'COVID s'ha avançat 10 anys en el que a digitalització es refereix, i per primera vegada el propietari de l'establiment pot interactuar amb el mòbil de el client per comunicar-se o suggerir-productes en qualsevol idioma, eliminant la barrera de la descàrrega d'aplicacions ".
Altres beneficis d'aquesta solució són: que la informació pot estar en diversos idiomes, depenent de la nacionalitat de l'usuari; en el cas dels aliments, es pot filtrar per al·lèrgens; que és multicanal; que té integrada una passarel·la de pagament, el que securitza la transacció; que és accessible les 24 hores, els 7 dies a la setmana i que inclou la possibilitat de veure promocions i ofertes o contestar enquestes de satisfacció de client