Publicitat
Monogràfics · 27 d'Octubre de 2018. 19:11h.

La gran afluència de públic a bmp confirma el bon moment que està experimentant el sector

La 22ª edició de Barcelona Meeting Point, que aquest any ha realitzat un canvi d’enfocament més social amb una sensibilització envers el problema de l’accés a l’habitatge, la igualtat d’oportunitats al sector entre homes i dones i la sostenibilitat, ha viscut una jornada de passadissos plens i agents atrafegats per poder atendre a la gran demanda de públic que ha acudit a sol·licitar informació. Barcelona Meeting Point és el fidel reflex del moment que està experimentant el sector immobiliari a Espanya, on la compravenda d'habitatges va créixer un 16% en 2017 (aproximadament unes 460.000) i va registrar el seu màxim nivell des de 2008 segons dades de l'Institut Nacional d'Estadística. Aquest creixement d'activitat al mercat immobiliari es manifesta de la mateixa manera en el Saló que any rere any veu com torna a dominar l'optimisme en el Saló i creix en nombre de vendes i contactes en el seu interior.

 Així ho han manifestat els expositors, que han fet constatar la seva satisfacció pel volum de contactes i negocis que han porten realitzats aquests dies en BMP. Clar exemple d'això és Juan Velayos, conseller delegat de Neinor Homes, la companyia del qual generarà un total de 2.700 habitatges a Catalunya en 34 projectes programats fins a 2020. “Ja fa moltíssims anys que Barcelona Meeting Point s'ha guanyat ser la referència del sector immobiliari i això ho diu gairebé tot”, ha explicat Velayos, “BMP aporta credibilitat, aporta novetats, és un termòmetre de com està el sector cada any i per tant jo crec que el sector immobiliari és el Meeting Point i el Meeting Point és el sector immobiliari”.

Aquest “termòmetre”, com defineix Juan Velayos a BMP, porta funcionant ja 22 anys. “L'Associació de Promotors sempre ha participat a Barcelona Meeting Point, des de fa 22 anys” ha manifestat Lluís Marsá, president de l'Associació de Promotors i Constructors d'Espanya i de la Clau d'Or, empresa fundada en 1945 i que actualment compta amb 12 promocions a Barcelona i la seva Àrea Metropolitana i 2 més a Palma de Mallorca. “BMP ha estat un lloc de encuento de referència que ens ha servit per demostrar la seguretat i la potència del sector en diferents fases del cicle tant de Barcelona com de tot el territori de Catalunya”. Aquesta labor de “punt de trobada” és la que destaca també Tina Paillet, President de RICS Europe. “Creiem que BMP és un gran lloc per trobar a tots els protagonistes del sector”, ha manifestat Paillet. “Especialment, la qual cosa està fent BMP amb el PropTech és de gran interès i és una gran oportunitat d'aconseguir una visió del que considerem un mercat en creixement a Espanya”.

A més de ser punt de trobada del sector, BMP, per a Pere Viñolas, Conseller Delegat de Colonial –primera immobiliària espanyola que obté la certificació BBB+ amb perspectiva estable– aporta globalització i innovació. “El sector immobiliari es mou en un entorn internacional i el Meeting Point dóna les eines per moure's en aquest entorn. L'altre és la innovació: el sector immobiliari està cridat a innovar-se i sense aquest tipus d'esdeveniments és molt més difícil. BMP aporta globalització, innovació i ajudar a socialitzar i entendre aquests elements”, ha afirmat Viñolas aquest matí a l'entorn del Saló.

Mónica Sentieri, CEO de Elworking, també ha valorat el gir que ha donat el Saló pel que fa al PropTech: “Em sembla molt interessant que s'hagi introduït en gran part del panell el tema del PropTech, de tecnologia, perquè crec que el sector tradicional i el sector tecnològic han de col·laborar més i fusionar-se d'alguna manera per fer-ho tot més útil per a l'usuari”, ha afirmat Sentieri. En aquesta mateixa línia s'ha manifestat Eduard Mendiluce, CEO d'Anticipa: “Nosaltres hem posat també el focus en la digitalització del món del residencial en lloguer a Espanya”, ha constatat, “i, en això, Barcelona Meeting Point és un suport inigualable”.

AEDAS Homes ha presentat a Barcelona Meeting Point 12 promocions que tenen en comercialització a Catalunya. “BMP, que s'ha convertit en una de les cites immobiliàries més importants de l'any a Espanya, és un marc perfecte per a la presentació del nostre nou projecte de promocions industrialitzades”, afirma el Director de Territorial de la promotora a Catalunya, David Gomez. La companyia disposa d'una cartera de sòl residencial finalista de més d'1,5 milions de metres quadrats (el banc de sòl de major qualitat d'Espanya, segons els analistes). Una superfície per desenvolupar més de 14.000 habitatges a les àrees clau del país i el seu entorn, tant a nivell immobiliari com a econòmic: Centre, Catalunya, Llevant & Balears, Andalusia i Costa del Sol.

mpa3.jpg

Les xerrades immobiliàries per ciutadans despierten un gran interés

L'accessibilitat dels habitatges ha estat el tema central de les xerrades immobiliàries que han tingut lloc aquest matí dins del marc de Barcelona Meeting Point. Aquestes xerrades -gratuïtes per als visitants de BMP- s'han centrat sobre com la ciutat, l'edifici i l'habitatge han d'adaptar-se al seu entorn de manera que puguin ser plenament accessibles per tots els ciutadans. Després d'analitzar la normativa sobre aquest tema, els ponents, moderats per Juan Carlos Led, Fundador d'ABC Realty, han exposat les necessitats d'accessibilitat als edificis d'habitatge i han mostrat programes i exemples d'adaptació en rehabilitació i en obra nova.

Per primera vegada, Techtalks gratuïtes per als assistents a BMP

Barcelona Meeting Point ha organitzat per primera vegada en la seva història unes xerrades tecnològiques o “techtalks” d'accés gratuït per a tots els visitants que acudeixen al Saló. Aquestes xerrades, centrades en com la tecnologia ha irromput en les nostres llars i en el procés de compra, han tingut lloc des de les 11 a les 14 hores amb gran èxit de participació. Les xerrades han abordat temes tan diversos com el de la transformació digital del sector immobiliari, les inspeccions tècniques d'edificis amb AI i drones, com el proptech pot aportar valor a la gestió de patrimoni, la captació en exclusiva 2.0”, el “Open Banking” en el sector immobiliari, com llogar propietats i gestionar-les amb èxit o la construcció de promocions de “cases intel·ligents” sense cost en instal·lacions, com comprar un habitatge amb només tres clics o com utilitzar la tecnologia per trobar la llar desitjada.

Demà a les 15 hores es clausura BMP 2018

Demà diumenge tindrà lloc l'última jornada de la 22 edició de Barcelona Meeting Point. cal destacar que a les 13.30 h tindrà lloc el sorteig de 12.000 € que l'organització del Saló i el rotatiu La Vanguardia, patrocinador del Saló Gran Públic, regala entre els visitants de BMP 2018. Aquest premi ha d'emprar-se per ajudar a pagar l'entrada d'una casa o pis que l'afortunat compri a algun dels expositors de BMP en el proper mig any.

Barcelona Meeting Point va obrir les seves portes dijous passat 25 d'octubre i les tancarà la tarda de demà diumenge 28 d'octubre a les 15 hores

Publicitat

0 Comentaris

Publicitat