Publicitat
Monogràfics · 16 d'Abril de 2020. 12:19h.

‘Lab Creatividad 360’ compta amb quatre projectes en la seva primera edició

Els primers projectes que es desenvoluparan al Laboratori de Creativitat 360 posat en marxa per Telefónica, el Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia (CITM), adscrit a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), i el Parc Audiovisual de Catalunya han estat presentats per l’alumnat als seus tutors i mentors en una reunió telemàtica.

Narrativa immersiva, aprenentatge d’idiomes, esports i millorar l’experiència de compra a la botiga online són els àmbits dels projectes presentats. Durant els pròxims mesos l’alumnat desenvoluparà de manera online els projectes amb el suport de tutors i mentors per avançar fins a la realització del projecte final que està previst que es presenti a finals del mes de juny.

El primer projecte es tracta d’un curt en 360º amb argument thriller centrat en el segrest amb escenes immersives en les quals l’espectador se sent protagonista. La trama avança de forma intuïtiva per a maximitzar les possibilitats d’aquesta tecnologia.

En segon lloc, Lango, acadèmia d’idiomes, aprofita les capacitats de la tecnologia 360 a nivell immersiu per a facilitar l’aprenentatge de llengües. S’habiliten entorns quotidians com una botiga, un taxi o un restaurant gravats amb tecnologia 360º que inviten a interaccionar en un escenari virtual.

En el cas dels eSports en streaming s’aplica el vídeo 360º en tot el desenvolupament de l’esdeveniment des de la inauguració, el backstage, els jugadors, el públic, etc. Per a fer l’experiència encara més interactiva i immersiva, de tal forma que l’espectador pogués arribar a interactuar amb els jugadors.

I per últim, un projecte de botiga en realitat virtual, que aplica la tecnologia vídeo 360º a les botigues online per a fer més real i natural l’experiència de compra. Així, el client podria moure’s per una botiga o fins i tot, un centre comercial com si realment estigués allí.

L’objectiu d’aquest laboratori, emmarcat com una assignatura a tercer i quart curs dels graus en Multimèdia; Disseny i Desenvolupament de Videojocs; i Disseny, Animació i Art Digital del CITM-UPC, és que l’alumnat universitari i les empreses puguin investigar conjuntament en el camp audiovisual i generar idees entorn de les noves formes de veure la televisió que permetran tecnologies com les càmeres de gravació 360º.

El vídeo 360ª permet a l’espectador adoptar un punt de vista en primera persona que proporciona un grau d’immersió en el contingut que no es coneixia fins ara. Amb aquesta iniciativa, es pretén explorar noves formes narratives per a impactar a una audiència jove, acostumada a consumir continguts a través de suports menys convencionals.

El Laboratori de Creativitat 360 va començar la seva singladura el febrer de 2020 amb la creació d’equips multidisciplinaris formats per quatre persones cadascun, que treballen per a fer front a reptes que inclouen crear, dissenyar i desenvolupar nous escenaris en narrativa 360.

Crear una startup

Des del mes de febrer i durant els pròxims quatre mesos, l’alumnat desenvoluparà cadascun dels seus projectes, i seran avaluats i mentoritzats per un comitè d’experts, format per representants de les entitats col·laboradores del projecte, entre les que també figuren Movistar+ i l’àrea d’innovació de Telefónica.

A més, l’alumnat pot presentar els seus treballs en openfuture.org, la plataforma d’innovació oberta de Telefónica que té com a focus la cerca i acceleració de startups amb base digital. Els equips s’inscriuran en aquesta plataforma, s’avaluaran en aquesta els seus progressos i s’analitzaran les solucions. D’aquesta manera, l’alumnat es familiaritza amb el desenvolupament d’un projecte d’innovació des dels seus inicis i fins a la seva possible conversió en producte o empresa.

Sobre el CITM-UPC

El Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia (CITM) és un centre docent adscrit a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) especialitzat en formació sobre els àmbits d’animació i art digital, tecnologies multimèdia i videojocs. S’ubica al Campus de la UPC a Terrassa, considerada la segona ciutat universitària de Catalunya. A més de la vessant formativa, el CITM és pioner en investigació, innovació i desenvolupament de projectes de transferència del coneixement en els àmbits de la imatge i la interacció multimèdia.

Sobre el Parc Audiovisual de Catalunya

El Parc Audiovisual de Catalunya és un centre de producció audiovisual de 50.000 metres quadrats on es roda cinema. Televisió i publicitat. Alberga també un clúster amb més de 40 empreses del sector audiovisual, innovació i mèdia. En els últims anys, el Parc Audiovisual de Catalunya ha assolit ser un dels estudis de referència de la indústria nacional i internacional del sud d’Europa i com a empresa municipal és referent en l’estratègia de posicionament audiovisual i d’innovació de l’Ajuntament de Terrassa.

Sobre Movistar+ i Innovació oberta

Movistar+ és la plataforma líder en entreteniment del grup Telefónica disponible per a 4 milions de llars abonades. La seva proposta inclou esports, cinema, sèries, documentals i programes, el canal #0 i #Vamos. Per la seva part, l’àrea d’Innovació oberta de Telefónica està formada per tres iniciatives: Wayra, centrada en startups tecnològiques i madures que tenen encaixament amb la companyia; Open Future, amb més de 40 hubs en tot el món que acceleren startups early-stage; i Telefónica Innovation Ventures, amb oficines de scouting a Madrid i Silicion Valley. Més de 500 startups formen part del portfoli d’Innovació Oberta.

Publicitat
Publicitat

0 Comentaris

Publicitat