Naturgy es posa a el servei de la societat enfront de l'Coronavirus i ofereix subministrament energètic gratuït, tant d'electricitat com de gas, als hotels i residències que cedeixin les seves instal·lacions a la Sanitat Pública per ampliar l'oferta de llits disponibles davant l'increment de hospitalitzacions derivades d'aquesta pandèmia.
En concret, la companyia ja ha tancat el primer acord amb un dels seus grans clients com és el grup Hotusa, a què pertany la cadena Eurostar, per donar-li subministrament energètic gratuït a l'hotel de plaça de Castilla a Madrid. La companyia uneix forces amb el grup hoteler per facilitar la gestió sanitària i poder habilitar nous espais per a hospitalitzacions, assegurant el subministrament energètic i el confort de les instal·lacions.
El president de Naturgy, Francisco Reynés, ha explicat que "la companyia ha volgut reaccionar ràpidament a l'última necessitat d'aquesta crisi. Totes les grans empreses tenim una responsabilitat amb el país i hem de contribuir amb el nostre esforç i capacitat operativa ".
Així, el subministrament energètic gratuït a totes les instal·lacions que donin suport a la Sanitat Pública es suma a altres mesures ja en marxa, com la d'ajornar el cobrament de les factures a pimes, petits comerços i autònoms, la protecció a col·lectius vulnerables, el reforç de les instal·lacions crítiques per garantir el subministrament i activar el teletreball a tota la plantilla.
Així mateix, Naturgy està en permanent contacte amb el Ministeri, les autoridadescompetentes i les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat per dur a terme plans de contingència específics en les instal·lacions crítiques i garantir el subministrament energètic dels ciutadans, hospitals, centres sanitaris i establiments de necessitats bàsiques que a hores d'ara estan treballant a un ritme exhaustiu enfront de l'Covid-19.
Garantia de subministrament
Naturgy té a hores d'ara com a prioritat fonamental garantir la seguretat de l'subministrament i, per això, des del començament d'aquesta crisi sanitària intensificar les mesures del seu protocol d'actuació en totes les seves infraestructures crítiques.
En concret, la companyia va activar centres físics i tecnologia de suport en diferents punts de país, a més de la capacitat de gestió remota, per així garantir en tot moment el subministrament energètic.
Cada instal·lació de el grup, tant les referides a xarxes d'electricitat i gas, com les de gestió de mercat i generació elèctrica, compten amb la possibilitat de gestió virtual i amb plans d'emergència preventiva, back-up i trasllat d'activitat entre centres de ser necessari.
Així mateix, es manté plenament operatiu el servei d'atenció d'urgències domiciliàries per reparar calderes, frigorífics, etc., acudint en menys de 3 hores. Aquest servei s'ha estès també a aquelles persones que no siguin clients.
Naturgy també va posar en marxa un protocol d'actuació per a la prevenció de el contagi de virus entre els seus tècnics especialistes que han de seguir acudint als seus llocs de treball per a realitzar les activitats essencials. Entre elles cal destacar la separació de l'col·lectiu d'operadors crítics en equips diferents i sense contacte entre ells. Addicionalment, es va implementar un protocol específic deaplicación de mesures higièniques i neteja en els Centres de control durant i en cada canvi de torn.
Suport als col·lectius vulnerables i flexibilitat per a pimes i autònoms
Naturgy ha reforçat el seu programa de protecció als col·lectius vulnerables per tal d'identificar a aquelles llars que ara es vegin durament damnificats per aquesta crisi i oferir-los descomptes en la factura facilitant la informació disponible per acollir-se a el bo social, així com facilitats de pagament en les seves factures.
Una altra les iniciatives de la companyia se centra en ajornar les factures de llum i gas de pimes i autònoms que s'emetin a partir d'ara amb l'objectiu que empresaris i emprenedors puguin fer front a l'Coronavirus i ajudar a pal·liar l'impacte en els seus ingressos.
En concret, les factures de les pimes, micropimes, autònoms o petits negocis que s'acullin a el nou pla d'ajuda, podran ser abonades en la segona part de l'any. Naturgy es farà càrrec de el cost d'aquestes factures durant aquests mesos, finançant els seus clients a 6 mesos sense interessos, i permetent així flexibilitat el pagament de l'energia. Fins 250.000 clients, pimes o autònoms, podran acollir-se a aquesta ajuda que posa a la seva disposició el grup.
Mesures de conciliació empleats
Prèviament a l'estat d'alarma, la companyia va estendre l'opció de teletreball a tots els empleats de la companyia sempre que els seus llocs permetessin aquesta opció, sent una de les primeres companyies a adoptar aquest tipus de mesures per tal d'ajudar a contenir el nombre de contagiats i frenar la corba de la pandèmia.
Naturgy ha anat estenent aquesta opció a tots els països on la companyia està present, amb l'objectiu de preservar la seguretat i salut dels seus empleats, anticipant les mesures preventives.
Addicionalment, la companyia va reforçar els serveis d'atenció a l'empleat, com el Servei Mèdic o el Centre de Seguretat i Emergències Corporatiu i ha proporcionat una àmplia informació sobre què fer en cas d'estar en contacte estret amb un cas probable o confirmat de COVID-19 .
En un exercici de responsabilitat, Naturgy va decidir diumenge passat ajornar la seva junta general d'accionistes amb l'objectiu de protegir els seus accionistes i empleats per evitar, en la mesura del possible, la forta propagació de virus. La companyia va prioritzar la coherència amb la declaració de l'estat d'emergència, i va recordar que els punts que figuraven en l'ordre del dia de la Junta podien perfectament posposar sense que això alterés el normal funcionament de l'empresa.