Monogràfics · 8 de Setembre de 2021. 12:15h.

Naturgy activa un pla integral per reduir l'impacte de la pujada de la llum en el consumidor

Naturgy ha decidit fer un pas al front per posar-se, un cop més, al servei de la societat amb un pla integral per a pal·liar els efectes en els consumidors i en l'economia real de l'actual crisi de preus elèctrics. En concret, la companyia llança la iniciativa Compromís, una nova solució a preus equiparables als valors previs a l'actual pujada registrada en el mercat majorista.

Sota el lema 'Oblida't del Pool', la companyia vol evitar que es traslladi al petit consumidor domèstic l'escalada dels premis majoristes d'electricitat (pool) i li ofereix assegurar el cost de l'energia a un preu molt inferior a l'actual per als propers 24 mesos, sense condicions addicionals i sense permanència.

La iniciativa va dirigida a clients elèctrics de Naturgy, tant del mercat regulat com liberalitzat, i també als clients d'altres comercialitzadores que vulguin modificar les seves condicions.

La companyia avança així davant la situació excepcional de preus registrats actualment al mercat majorista a les últimes setmanes que ha assolit valors rècords de més de 140 euros, tenint en compte que el terme d'energia suposa una mica més del 30% de la factura final.

El president de Naturgy, Francisco Reynés, ha explicat que "la companyia ha aprovat aquesta mesura extraordinària tenint en compte la situació excepcional de preus energètics, on hem volgut posar-nos un cop més de la banda del consumidor i atendre les necessitats reals de la societat, en tant que el preu de l'energia s'ha convertit en una de les principals preocupacions".

"La situació actual requereix compromís i lideratge. Per això, aquest paquet de mesures és una demostració del nostre compromís social perquè cal pensar per sobre de les conjuntures i les circumstàncies i sempre enfocats al client. Aquest paquet de mesures és una demostració de compromís social i lideratge empresarial", ha detallat Reynés.

En aquest sentit, ha afegit que "al capdavant de les companyies hi ha persones per a desenvolupar solucions per als nostres clients. És una demostració que seguim treballant amb criteris de responsabilitat social".

De fet, Naturgy assumirà en els seus marges l'activació d'aquesta iniciativa en línia amb el seu compromís amb la societat i amb els aspectes ASG, al igual que ja va fer durant els pitjors moments de la pandèmia del Covid.

Aquesta nova oferta, que Naturgy ha dissenyat per evitar la incertesa dels clients domèstics que ho sol·licitin, estarà disponible a partir del 15 de setembre. Amb tot, Naturgy es posa un cop més a client en el centre de les seves iniciatives com a mostra del seu compromís i transparència amb la realitat actual.

A l'servei de tots els col·lectius

La companyia sempre ha estat sensible a les diferents casuístiques i situacions en què es puguin trobar els seus clients i que poden comprometre el pagament del subministrament. Per aquest motiu, per exemple, els facilita la continuïtat del subministrament oferint diferents mecanismes de pagament, com per exemple, fraccionant el deute en diverses quotes, o no realitzant talls de subministrament durant períodes de vacances.

Aquesta política es va intensificar durant l'estat d’alarma i la companyia va llançar addicionalment una bateria de mesures amb l'objectiu de donar suport a les necessitats dels seus clients, incloses pimes i autònoms, entre les quals es trobava oferir-los la possibilitat d'ajornar el pagament de les seves factures amb les quotes que millor s'adaptaran a les seves possibilitats, sense cap quota inicial i sense cap tipus d'interès. I addicionalment al que el Reial Decret establia per als talls de subministrament, tampoc va reclamar el deute pendent als seus clients.

Naturgy ha dut a terme sempre una política proactiva per protegir els clients vulnerables. Per a això, manté una relació estreta amb els Serveis Socials dels Ajuntaments, per tal de poder atendre'ls de forma personalitzada, ha reforçat la coordinació i la comunicació amb els ajuntaments i administracions per millorar l'intercanvi d'informació i evitar el tall de subministrament davant possibles situacions de vulnerabilitat de clients de la companyia.

Publicitat
Publicitat

0 Comentaris

Publicitat