Publicitat
Monogràfics · 5 de Juny de 2020. 19:15h.

Telefónica presenta solucions per a la recuperació del sector turístic

La innovació sempre ha estat una aliada del sector turístic i, ara més que mai, la tecnologia s’ha convertit en una peça clau per a impulsar el Turisme i oferir solucions i iniciatives orientades a mitigar l’impacte socioeconòmic que ha causat la crisi de la Covid-19 en el sector i accelerar la seva recuperació.

Amb l’objectiu d’acompanyar a les empreses turístiques i administracions públiques en aquesta nova fase de recuperació i ajudar-les a accelerar la seva transformació digital, Telefónica Empresas ha reunit virtualment a més de 200 persones relacionades amb el sector, entorn d’una taula rodona virtual moderada per Bruno Vilarasau, director d’AAPP i Serveis Digitals de Telefónica Mediterrani, que ha comptat amb la participació d’Enrique Martínez, president de Segittur; Gema Igual, alcaldessa de Santander; i Antonio Pérez, alcalde de Benidorm.

Sota el nom ‘Fer turisme post Covid-19 no és un esport de risc’ s’han tractat els temes que més preocupen i sobre els que estan treballant tant des de les empreses com des de les administracions públiques. S’ha debatut sobre com generar la confiança necessària per al retorn del turisme, com aprofitar la tecnologia i de quina forma canviar i transformar els destins i activitats amb visió de futur per al sector.

En aquests moments és fonamental posicionar-se com un destí segur complint totes les recomanacions sanitàries i de seguretat, garantir als viatgers espais Covid free i oferir experiències completament personalitzades per a recuperar la seva confiança. En definitiva, es tracta de fer d’aquesta crisi una oportunitat per a un turisme més sostenible i tecnològic.

Tots els ponents han coincidit en l’enorme repte al qual s’enfronten els ajuntaments costaners que històricament estan enfocats al turisme de sol i platja i que actualment es troben davant un moment crític i una realitat desconeguda fins ara.

S’ha destacat també l’efecte multiplicador del turisme, que té la capacitat d’impactar en tots els sectors de la societat i la seva recuperació. Directament o indirectament contribuirà a la creació de treball, recuperació econòmica i servirà per impulsar la recuperació d’altres sectors en aquesta tapa de Nova Normalitat com s’ha demostrat en crisis anteriors.

Durant la seva intervenció, Enrique Martínez, ha posat de manifest “la importància del model de destins turístics intel·ligents, on la tecnologia contribueix a millorar la toma de decisions, prioritzar mesures i anticipar-se. Tot això amb l’objectiu d’aconseguir un turisme més intel·ligent i sostenible”.

Per la seva part, Gema Igual ha destacat que, per a millorar la seguretat del destí, l’Ajuntament de Santander “ha adquirit el compromís de traslladar informació veraç, actualitzada i que sigui d’utilitat, tant per a ciutadans com per a visitants, posant-la a la seva disposició a través d’un canal unificat i, per això, la tecnologia és la millor aliada”. Al respecte, ha precisat que aquest escenari de la Covid-19 està servint “per accelerar els processos tecnològics, el que contribuirà a gestionar millor molts destins en el futur, potser no tant amb el focus posat en la seguretat com ara, però sí en poder oferir serveis de valor afegit i de qualitat. La tecnologia ha arribat per a quedar-se”.

Antonio Pérez ha explicat com “Benidorm treballa amb una monitorització de l’evolució de la desescalada per zones geogràfiques i països, no només per a la gestió promocional de la ciutat, sinó que la compartim amb el sector, en funció del nostre model de gestió publicoprivada amb objecte que les decisions globals del destí es prenguin amb dades, per tal d’optimitzar recursos. Com destí de turisme intel·ligent, tenim una ciutat d’intel·ligència turística, des de fa 3 anys que ens ha permès fer un seguiment molt estret de les circumstàncies i prendre decisions amb anticipació analitzant situacions en el nostre Smart Destinations Lab. Hem modificat la nostra planificació per adaptar-la a la situació de crisi sanitària i cap a la proposta que estem desenvolupant de ‘Benidorm Destí Turístic Segur’”.

Bruno Vilarasau ha posat de manifest com “en els últims anys, hem vist solucions tecnològiques enfocades al sector turístic i que ara  més que mai poden ajudar a adaptar-se als nous temps” i ha afegit que “quan tornem a una certa normalitat, s’haurà d’enfocar l’oferta turística cap a la protecció del viatger, la seguretat, la sostenibilitat dels allotjaments i la personalització extrema. Aquí és on Telefónica pot acompanyar a empreses i administracions”.

kkkkk.jpg

Telefónica compromesa amb el sector turístic

Telefónica Empresas aporta a la recuperació del sector solucions tecnològiques per a destins segur i Covid free. Totes elles sostenibles, amb sistemes d’eficiència energètica basats en IoT, Cloud, Intel·ligència Artificial i Big Data i suportades per la robustesa de la xarxa de Telefónica i amb la seguretat i la personalització extrema com a eix.

Ajudant i acompanyant en la reobertura i reactivació de l’economia amb recursos per a empreses i administracions on les persones són el primer. Disposem de solucions tecnològiques tant per a oficines com a espais amb clients, ja siguin hotels, agències de viatges o aerolínies.

Es tracta d’eines dissenyades per adaptar-se a diferents espais i aforaments i que a més poden controlar-se de forma remota sense necessitat de contacte directe.

Aquesta Nova Normalitat post Covid-19 és una oportunitat per afavorir un turisme més sostenible i tecnològic que haurà de passar forçosament per la sostenibilitat i la proximitat per a recuperar-se. No només perquè la crisi ho està forçant, sinó perquè les noves generacions de viatgers així ho demandaran i en aquesta nova etapa, Telefónica tindrà un paper clau igual que sempre ho ha fet al llarg dels seus 96 anys d’història.

Smart Talks

Amb l’objectiu d’acompanyar els nostres clients en aquesta nova fase de recuperació i d’ajudar-los a accelerar la transformació dels seus processos de negoci per adaptar-se a la Nova Realitat post Covid-19, des de Telefónica Empresas arrenquem les Smart Talks, esdeveniments online en els quals repassarem temàtiques d’alt interès en la situació actual, al voltant dels sectors clau per la reactivació de la nostra economia com el Turisme, Retail i Banca, entre altres.

Publicitat
Publicitat

0 Comentaris

Publicitat