Publicitat
Monogràfics · 28 d'Agost de 2019. 14:02h.

Telefónica recupera a Catalunya 1.250 tones de materials i equips obsolets

Telefónica ha aconseguit en un any i mig recuperar 1.250 tones de materials i equips obsolets a Catalunya. D'ells, una mica més de la meitat -679 tones- corresponen a cables originats en el procés de transformació i digitalització de la seva xarxa amb fibra òptica. Gràcies a la recuperació de cables i altres residus a Espanya, Telefónica ha aconseguit ingressar més de 13 milions d'euros.

L'objectiu és fomentar alguns principis de l'economia circular (Reduir, Reutilitzar, Reparar i Reciclar) com a nova forma d'entendre l'economia, enfocada a millorar l'eficiència en l'ús de recursos, disminuir la dependència de matèries primeres i mitigar el canvi climàtic.

El 97% dels residus generats per Telefónica a nivell mundial són reciclats

L'any passat la companyia va generar a tot el món 26.295 tones de residus, un 4% menys que l'any anterior, i va destinar a reciclatge el 97%.

En 2018, Telefónica va recollir més de 800.000 mòbils i va facilitar la reutilització de dispositius mitjançant el leasing o venda de segona mà en alguns dels seus mercats. Igualment, va recuperar gairebé 4 milions de routers i descodificadors usats.

A Espanya, gràcies als routers reutilitzats en un any, l'empresa evita l'emissió de més de 7.300 tones de CO2 i l'energia que consumeixen 886 cases. Això és possible gràcies a la col·laboració dels clients, que porten a les botigues Movistar seus aparells antics, i la involucració dels proveïdors.

Pel que fa al reciclatge, l'any passat va reciclar, només en aquest país, més de 10.000 tones de residus, l'equivalent al pes de la torre Eiffel. A més, respecte a les escombraries electrònica, la companyia va reciclar més de 1.900 tones, l'equivalent al pes de 197 elefants.

Donacions d'equips a escoles, fundacions i ONGs

En alguns països Telefónica dóna equips informàtics a escoles, ONG i fundacions, donant un total 7.000 dispositius aproximadament.

Els residus electrònics contenen minerals susceptibles de ser recuperats, però també materials contaminants si no es tracten de forma adequada. La solució s'ha d'afrontar des de la responsabilitat compartida per tots els actors implicats.

Des 2017 Telefónica utilitza Gretel, la plataforma digital per a la gestió dels seus residus que millora la traçabilitat i aprofita totes les oportunitats lligades a l'economia circular. Gretel permet a Telefónica involucrar als seus proveïdors per millorar el seu propi sistema de gestió de residus a cada país i adaptar-se a les necessitats regulatòries locals. Per Telefónica, els subministradors són aliats essencials en la transició cap a una economia més sostenible.

 

Publicitat
Publicitat

0 Comentaris

Publicitat